Εγκρίθηκαν νέα προγράμματα προώθησης αγροτικών προϊόντων από την Κομισιόν

Τα εν λόγω προγράμματα αναμένεται να συμβάλουν στο άνοιγμα νέων αγορών και την αύξηση της κατανάλωσης των προωθούμενων προϊόντων εντός και εκτός της ΕΕ.
Τα χρηματοδοτούμενα μέτρα προώθησης μπορούν να αποτελούνται από διαφορετικούς τύπους διαφημιστικών εκστρατειών που τονίζουν τα πλεονεκτήματα των προϊόντων της ΕΕ, ιδίως όσον αφορά την ποιότητα, την ασφάλεια των τροφίμων και την υγιεινή, τη διατροφή, την επισήμανση, την καλή διαβίωση των ζώων ή τις φιλικές προς το περιβάλλον μεθόδους παραγωγής.

Ο αρμόδιος Επίτροπος της ΕΕ για τη γεωργία και την αγροτική ανάπτυξη, κ. Phil Hogan, δήλωσε σχετικά: «Χαιρετίζω αυτά τα νέα προγράμματα, ιδίως στο πλαίσιο των πρόσφατων δυσκολιών της αγοράς Τέτοια προγράμματα είναι σημαντικά για τη δημιουργία νέων ευκαιριών στην αγορά, ιδίως σε αγορές εκτός της ΕΕ, και ως εκ τούτου θα συμβάλουν στην τόνωση της ανάπτυξης και στην απασχόληση στον τομέα των γεωργικών ειδών διατροφής».

Τα επιλεγμένα προγράμματα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα κατηγοριών προϊόντων, ιδίως εκείνων που επλήγησαν από τις πρόσφατες δυσκολίες της αγοράς, όπως τα γαλακτοκομικά προϊόντα, αλλά και το κρέας, τα νωπά και μεταποιημένα φρούτα και λαχανικά, προϊόντα ποιότητας (δηλαδή εκείνων που προστατεύονται στο πλαίσιο των καθεστώτων των τριών γεωγραφικών ενδείξεων της ΕΕ) καθώς και το ελαιόλαδο και τα βιολογικά προϊόντα.

Από τα 33 επιλεγμένα προγράμματα, 20 στοχεύουν στην εσωτερική αγορά και 13 στοχεύουν σε τρίτες χώρες και περιοχές όπως: την Κίνα, τη Μέση Ανατολή, τη Βόρεια Αμερική, τη Νοτιοανατολική Ασία, την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα, την Αφρική, τη Ρωσία, τη Λευκορωσία, το Καζακστάν, την Αυστραλία, τη Νορβηγία, και σε τρίτες χώρες των Βαλκανίων.

Το γεγονός αυτό αντιπροσωπεύει τη συνέχιση της τάσης προώθησης των προϊόντων της ΕΕ στις αγορές τρίτων χωρών, η οποία ξεκίνησε με τα εγκεκριμένα προγράμματα κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος προώθησης του 2015.

Επιπλέον, δύο από τα προγράμματα τα λεγόμενα πολλαπλά, τα οποία είναι προγράμματα από οργανισμούς που είναι εγκατεστημένοι σε διάφορα κράτη μέλη διεξάγουν από κοινού μια εκστρατεία προώθησης. Στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης της πολιτικής προώθησης που θα τεθεί σε ισχύ από 1η Δεκεμβρίου, αυτό το είδος της διαφημιστικής εκστρατείας θα ενθαρρύνεται περισσότερο.

Ο πλήρης κατάλογος των προγραμμάτων και των προϋπολογισμών που εγκρίθηκε την Πέμπτη 12 Νοεμβρίου είναι διαθέσιμος στο παράρτημα.

Το ποσό των € 54 εκατομμυρίων για τις δραστηριότητες προώθησης από τον προϋπολογισμό της ΕΕ είναι μέρος των € 118.000.000 που διατίθεται από την ΕΕ το 2015. Τα εν λόγω προγράμματα θα αποτελέσουν το τελικό κύμα προγραμμάτων στο πλαίσιο του «παλαιού» συστήματος (Κανονισμός 3/2008 ). Από την 1η Δεκεμβρίου, οι νέοι κανόνες προώθησης θα εισαγάγουν μια σειρά σημαντικών αλλαγών (συμπεριλαμβανομένου ευρύτερου πεδίου εφαρμογής δικαιούχων και επιλέξιμων προϊόντων, διαδικαστικές αλλαγές, την εισαγωγή ενός ετήσιου προγράμματος εργασίας και προσκλήσεων υποβολής προτάσεων, την αύξηση του προϋπολογισμού της ΕΕ και των ποσοστών συγχρηματοδότησης) και προϋπολογισμό 111 εκατομμυρίων € για το 2016.

πηγή: www.euractiv.gr / φωτογραφία: Matthias Ripp