Ευρωπαϊκή Ημέρα 112 Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου

Το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct Καλαμάτας οργανώνει Συνέντευξη Τύπου, την Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2016 (Info Point Europe Direct, Πεζόδρομος Μπενάκη 6, Ιστορικό Κέντρο Καλαμάτας, ώρα 12:00) με θέμα:

  • Ευρωπαϊκή Ημέρα 112 Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου
  • Εκδόσεις Ε.Ε. / Bιβλιοθήκη του Κέντρου Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct Καλαμάτας / Σημεία δωρεάν διανομής των εκδόσεων & των εντύπων της Ε.Ε.
    Στη Συνέντευξη τύπου έχουν προσκληθεί όλα τα τοπικά ΜΜΕ προκειμένου να ενημερωθούν για τα παραπάνω θέματα και να τα διαδόσουν στο κοινό.

Ευρωπαϊκή Ημέρα 112 Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου

Η Ευρωπαϊκή Ημέρα « 112 » γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 11 Φεβρουαρίου, με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για να κάνει γνωστό τον κοινό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112 στους Ευρωπαίους πολίτες, που δείχνουν να αγνοούν την ύπαρξή του.

Ο αριθμός για επείγουσες ανάγκες 112 λειτουργεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 1991. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η συντριπτική πλειονότητα των Ευρωπαίων πολιτών επικροτεί τη λειτουργία ενός τέτοιου τηλεφωνικού αριθμού. Ωστόσο, τρεις στους τέσσερις Ευρωπαίους εξακολουθούν να αγνοούν το 112 και να μην το χρησιμοποιούν.  Σύμφωνα με την τελευταία  έρευνα της ενιαίας αγοράς  «Νοικοκυριό E-επικοινωνιών και τηλεπικοινωνιών» , το 49% των Ελλήνων γνωρίζει ότι μπορεί να χρησιμοποιεί το 112 οπουδήποτε στην ΕΕ.

Το 112 μπορεί κανείς να το καλέσει από κάθε είδους τηλεφωνική συσκευή, σταθερή ή κινητή, χωρίς χρέωση. Με την κλήση στο 112 ειδοποιούνται ταυτόχρονα οι εθνικές υπηρεσίες της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ και κινητοποιούνται ανάλογα. Οι κλήσεις στο 112 απαντώνται κατά μέσο όρο μέσα σε 9 δευτερόλεπτα.

Για να εξασφαλιστεί ότι οι ευρωπαίοι πολίτες θα αποκτήσουν καλύτερη πρόσβαση στο 112, διαμορφώθηκε ένα πλαίσιο κανόνων για τα κράτη μέλη (οι κανόνες για τις τηλεπικοινωνίες της ΕΕ) που υποχρεώνει τους φορείς εκμετάλλευσης:

  • να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τον εντοπισμό του καλούντος για υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, για να βελτιωθεί η πρόσβαση των ατόμων με ειδικές ανάγκες
  • να διασφαλίσουν ότι οι χρήστες σταθερών και κινητών τηλεφώνων, συμπεριλαμβανομένων τηλεφώνων νέων τεχνολογιών (όπως το VoIP), έχουν τη δυνατότητα να καλούν το 112 δωρεάν
  • να απαντώνται δεόντως και να διεκπεραιώνονται οι κλήσεις, ανεξάρτητα από το αν υπάρχουν άλλοι αριθμοί έκτακτης ανάγκης σε μια συγκεκριμένη χώρα
  • να διασφαλίσουν ότι οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης είναι σε θέση να καθορίσουν τη θέση του ατόμου που καλεί το 112
  • να ενημερώνουν τους πολίτες τους και τους επισκέπτες για την ύπαρξη του 112 και σε ποιες περιπτώσεις κάνουν χρήση
  • να γνωρίσουν στους πολίτες ότι ο κανονισμός για την περιαγωγή υποχρεώνει τους παρόχους υπηρεσιών περιαγωγής να στέλνουν SMS σε όσους ταξιδεύουν εντός ΕΕ με πληροφορίες σχετικά με τον ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112.

Ο κοινός αριθμός κλήσης για έκτακτες ανάγκες λειτουργεί σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και στην Κροατία, τα νησιά Φαρόε, τη Σερβία, την Ελβετία, την Τουρκία, τη Ρωσία και το Ισραήλ.

Εκτός από τα ελληνικά, οι κλήσεις απαντώνται στα αγγλικά και στα γαλλικά.