Κομισιόν: Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγούς θα μειώσουν τους θανάτους στην άσφαλτο

Η Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ Violeta Bulc στρέφεται προς τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό ως έναν τρόπο για να μειωθούν οι θάνατοι ρεκόρ στην ΕΕ από τροχαία ατυχήματα.

Η Bulc δήλωσε την Πέμπτη (31 Μαρτίου) «ενθουσιασμένη» με τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό και τις νέες λειτουργίες της τεχνολογίας που συνδέουν τα αυτοκίνητα στο διαδίκτυο.

Ελπίζει ότι θα ανατρέψουν τα στατιστικά της ΕΕ σχετικά με τον αριθμό των ανθρώπων που σκοτώθηκαν από οδικά ατυχήματα.

Οι αριθμοί για το 2015 δείχνουν μια άνοδο 1% του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα σε σύγκριση με το 2014. Επιπλέον 135.000 άνθρωποι – κυρίως πεζοί, ποδηλάτες και οδηγοί μοτοποδηλάτων – τραυματίστηκαν σοβαρά στους δρόμους το περασμένο έτος.

«Οι αριθμοί είναι απογοητευτικοί», δήλωσε στους δημοσιογράφους.

Η Επιτροπή αναφέρει ότι το 90% των θανατηφόρων συγκρούσεων προκαλούνται από οδηγούς που κάνουν λάθη ή αποσπάται η προσοχή τους.

«Βλέπουμε ότι ο ανθρώπινος παράγοντας αποτυγχάνει ξανά και ξανά», επεσήμανε η Επίτροπος.

Αξιωματούχος της Επιτροπής υποστήριξε ότι τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό – που δεν θα είναι εμπορικά διαθέσιμα τα επόμενα χρόνια – θα μπορούσε να έχει «τεράστιες δυνατότητες για την οδική ασφάλεια, διότι θα εξαλειφθεί εντελώς το ανθρώπινο λάθος».

Το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ πίεσε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να επιταχύνουν τις εργασίες για τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγούς σε μια ομάδα εργασίας κεκλεισμένων των θυρών που ξεκίνησε τον Ιανουάριο.

Η ομάδα των κατασκευαστών αυτοκινήτων και των δημόσιων αρχών εξετάζουν κατά πόσον θα πρέπει να υπάρχουν κανόνες σε επίπεδο ΕΕ γπου να διευκρινίζουν ποιος είναι υπεύθυνος για τα ατυχήματα που προκαλούνται από αυτοκίνητα χωρίς οδηγό.

Πηγή της Επιτροπής δήλωσε σήμερα ότι δεν υπάρχει ανάγκη ακόμα να εισαχθούν νέοι νόμοι που θα ρυθμίζουν την ευθύνη για τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγούς, δεδομένου ότι η Επιτροπή επιθυμεί τα αυτοκίνητα να βγουν στους δρόμους το 2020.

Εν τω μεταξύ, τα νέα αυτοκίνητα που εισέρχονται στην αγορά είναι εξοπλισμένα με όλο και περισσότερα χαρακτηριστικά που συνδέονται με το διαδίκτυο.

«Η ευθύνη για ημι-αυτόνομα οχήματα δεν αποτελεί ζήτημα, επειδή ο οδηγός είναι πάντα ακόμα στο αυτοκίνητο», δήλωσε αξιωματούχος της Επιτροπής.

Catherine Stupp- EurActiv

*φωτογραφία [Flickr/Chris Yarzab]