Ημέρα Ενημέρωσης των Καταναλωτών από το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct Καλαμάτας

Το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct Καλαμάτας διοργανώνει ‘Ημέρα Ενημέρωσης των Καταναλωτών’, εκδήλωση για το ευρύ κοινό, μεθαύριο Τετάρτη 20 Απριλίου 2016 στην Κεντρική Αγορά της Καλαμάτας (9:00-12:00). Στόχος είναι η ενημέρωση των καταναλωτών της πόλης και της ευρύτερης περιοχής για τα δικαιώματα τους και τα προνόμια τα οποία έχουν θεσπιστεί για να τους προστατεύσουν από την Ε.Ε.

Συγκεκριμένα, στην Ε.Ε. οι καταναλωτές απολαμβάνουν υψηλά επίπεδα προστασίας με αυστηρά πρότυπα ασφαλείας για τα τρόφιμα και τα καταναλωτικά αγαθά, εύκολη σύγκριση τιμών καθώς και προστασία από την παραπλάνηση των καταναλωτών. Η Ε.Ε. εφαρμόζει αυστηρούς κανόνες για την απόσυρση ελαττωματικών προϊόντων και λαμβάνει πάνω από 2.000 καταγγελίες για επικίνδυνα προϊόντα κάθε χρόνο. Επιπρόσθετα διασφαλίζει τα ευρύτερα συμφέροντα των καταναλωτών σε τομείς όπως παραπλανητική και συγκριτική διαφήμιση, καταχρηστικές ρήτρες συμβάσεων, νέα τρόφιμα, συστατικά τροφίμων και συσκευασία.

157.000.000 ευρώ διατέθηκαν από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Δράσης υπέρ των καταναλωτών τα τελευταία χρόνια με κύριους στόχους ένα υψηλότερο επίπεδο προστασίας των καταναλωτών και την αποτελεσματική επιβολή των κανόνων προστασίας τους.

Όφελος για την Ελλάδα

-Με το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Κέντρων Καταναλωτή, ο Συνήγορος Καταναλωτή σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης έχουν ιδρύσει το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή στην Ελλάδα όπου ο Έλληνας καταναλωτής έχει την δυνατότητα να ενημερώνεται και να ασκήσει προσφυγή αν θεωρεί ότι θίγονται τα δικαιώματά του.

Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή χάρη σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, έχει ιδρύσει την τηλεφωνική υπηρεσία 1520 για κατάθεση παραπόνων, καταγγελιών και ερωτήσεων, καταγράφοντας χιλιάδες κλήσεις πολιτών μηνιαίως.

Επίσης, η ενίσχυση της κοινωνίας των πολιτών μέσω της στήριξης ΜΚΟ οι οποίες δραστηριοποιούνται με καταναλωτικά θέματα αλλά και μέσω της συμμετοχής σε ευρωπαϊκές καμπάνιες έχουν αυξήσει σημαντικά το επίπεδο προστασίας των καταναλωτών στη χώρα.

Υπενθυμίζεται ακόμα ότι:

  • τo Ευρωπαϊκό Δίκτυο Κέντρων Καταναλωτή καταγράφει τις εμπειρίες των ευρωπαίων καταναλωτών με στόχο την καλύτερη προστασία τους σε ευρωπαϊκή κλίμακα.
  • mε τη δημιουργία του ευρωπαϊκού συστήματος RAPEX, οι Παραγωγοί και Διανομείς καταναλωτικών προϊόντων πρέπει να ενημερώνουν τις κρατικές αρχές όταν γνωρίζουν ότι ένα προϊόν παρουσιάζει κινδύνους για τους καταναλωτές. Ένα παρόμοιο σύστημα το RASFF εφαρμόζεται για τα τρόφιμα.
  • Ευρωχρέωση – Eurotariff, χάρη στο νόμο της Ε.Ε. που τέθηκε σε ισχύ το 2007, οι χρεώσεις της περιαγωγής έχουν μειωθεί έως και 70% και υπάρχει ανώτατο όριο για κλήσεις που γίνονται από ή προς το εξωτερικό στην ΕΕ.
  • Ένας κοινός φορτιστής για τα κινητά των Ευρωπαίων.

Στο πλαίσιο της ‘Ημέρας Ενημέρωσης των Καταναλωτών», οι συνεργάτες του Κέντρου Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct Καλαμάτας, θα ενημερώσουν τους πολίτες, θα καταγράψουν τα ερωτήματα τους και θα μοιράσουν δωρεάν έντυπα της Ε.Ε. με σχετικές πληροφορίες.